Wat is nou Tsu?

Ik begon ooit met Hyves en toen kwam Myspace en Twitter en Facebook en LinkedIn en Google+ en ga zo maar door. Daar delen wij ons leven, foto’s van ons eten, onze inzichten, onze meningen en onze vakantiefoto’s met onze vrienden, familie, kennissen en mensen die we ooit in een staat van dronkenschap hebben toegevoegd. Daarnaast delen we ook alles met de NSA en de AIVD, maar dat maakt ons niets uit, want wij doen toch niets fout. Dat is het wel zo’n beetje wat onze aanwezigheid op een online sociaal netwerk aangaat.

Die bedrijven (Facebook, Google, Twitter, Whatsapp, Instagram) worden heel rijk door onze gegevens door te verkopen en wij krijgen daar een platform voor terug waar velen van ons echt niet meer zonder kunnen.

Nu bestaat er opeens het sociale netwerk Tsu.. en die zou ons nog wel eens aan het denken kunnen zetten. Niet dat mensen niet hun gegevens openbaar willen delen, want dat is ondertussen al de norm, maar misschien willen de mensen wel een deel van de winst. Zoals Youtube dat al een tijd doet, maar dan moet het wel echt een video van jou zijn wil Youtube advertentie-inkomsten met jou gaan delen. Dat beweert Tsu te doen. Zij delen de inkomsten met jou.

Eerst maar een filmpje

Is het nou Facebook?

Tsu lijkt qua uiterlijk op een soort combinatie van Facebook en Twitter, maar het verschil is dus dat de (advertentie?) inkomsten worden gedeeld met jou. Nu is het een beetje onduidelijk welke inkomsten allemaal, maar in ieder geval iets van inkomsten. Na het doorlezen van de nodige info vind ik het vooral op een soort piramidespel lijken; Je moet heel veel ‘vrienden’ hebben en heel veel ‘likes’ scoren met je berichten. Piramidespel? Jij krijgt ook weer een percentage van wat jouw ‘vrienden’ scoren.

Klinkt op zich aardig, maar gezien heel veel Tsu-gebruikers dollartekens in hun ogen hebben lijkt Tsu nu op de ergst denkbare variant van Facebook.

Op Facebook leveren blijkbaar afbeeldingen met een wijze spreuk heel veel ‘likes’ op. Vraag me niet waarom, maar het zal er wel mee te maken hebben dat je bijna nooit kan ontkennen dat het een wijze uitspraak is en voor je het weet klik je op ‘Dat vind ik leuk’. Dat gegeven heeft men door op Tsu; Dit heeft als gevolg dat de tijdlijn op Tsu vooral bestaat uit (naar mijn mening nogal loze) “wijze” spreuken met bijbehorende inspirerende (ahum) afbeeldingen.

Conclusie

Tsu heeft in mijn ogen de potentie nog erger te worden dan Facebook wat tegeltjes-wijsheden aangaat, maar als je het daar warm van krijgt en je wil er ook nog een paar centen aan verdienen.. eh.. ja.. eh.. Kijk er ook eens rond. Ik zal er in ieder geval niet actief gebruik van maken.

Update augustus 2016: Tsu is niet meer

Er gaan verschillende verhalen de ronde waarom Tsu niet meer bestaat. Techcrunch heeft naar mijn inzien de beste uitleg. Rechcrunch.com/2016/08/16/spammy-social-network-tsu-shuts-down/

Geef snel en anoniem jouw mening
Beoordeel dit artikel.
[Totaal: 2 Gemiddelde: 3.5]

Wij waarderen jouw mening! Neem vooral contact op als je suggesties en ideeën hebt en/of beoordeel anoniem onze blogartikelen en portolio-items met ‘sterren’.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Gerelateerde berichten
Vorig bericht
Aerial Photography
Volgend bericht
Google Voice testen